Resedagbok: Ichiban


Sitter i kära Madelenes säng och väntar på spanska jordgubbar och grädde ;) och popcorn kommer det här tydligen med, vet inte om det passar så bra ihop med jordgubbar dock, men man ska icke uttala sig om ämnet som man inte vet något om.. 

Uppsalaresan har börjat bra iallafall, kom hit ganska sent, runt nio, efter en smärtfri resa från övik med buss och tåg, såg Arn på nervägen och måste säga att jag uppskattar den bättre nu än första gången jag såg den, ska nog till och med sikta på att se uppföljaren - för en sådan finns väl? Vilket fall så sov jag gott på en egenhanda uppblåst madrass, och vi konstaterade även att madde har bättre lungkapacitet än mig! :P jag blev yr på nolltid och kände mig riktigt illamående faktiskt (fast jag skyller det på att jag blev åksjuk på tåget ner :P) ... Men iallafall, efter en god natts sömn så åt vi en mysig frukost på fil och blåbär och fröiga mackor med skinka och gurka innan det bar av mot staden och en sushibuffé i sällskap med maddes nya psykologvänninor, Tess och Helena. Trevliga var dom, men det förstog jag ju redan, för om dom umgås med Madde måste det vara nån sorts vett hos dom, eller så är det så att det fattas precis lagomt med vett, men nevermind, dom var trevliga och sushin var god och två och en halv timma senare begav vi oss av mot galleriorna och hamnade på myrorna (som man tydligen ska uttala med mjuka engelska "rrr") där vi köpte en väska var! Min kostade 75 och maddes bara 30 men så var min så mycket större än hennes med :P men efter lite cykelpumpning så åkte vi hemåt (jag vinglade rättare sagt för jag har inte så långa ben som uppsalaborna visade det sig) och efter en underbar rotsaksmiddag så har vi suttit och tittat på nonsens på datorn och nu ska vi äta jordgubbar och se på vänner eller något dylikt!

Nej, nu ska jag kanske hjälpa till i köket så madde inte bränner popcornen (tror dock att hon har större skills på det än jag då jag i princip poppat popcorn 5 gånger i mitt liv) men i vilket fall, som vi alltid säger, det är en principsak och det är tanken som räknas!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0