Ingen båt, inget jobb, ingen pojk, ingen vän

Men livet går väl vidare?

Var helinställd på båtjobbet nu (fan va det luktar snus här, yuck! jävla karlar.) så bara därför så ska det ju gå åt h-vete. men å andra sidan är det ganska skönt, ska börja plugga nu (wihoo!) och träna och så. Och ja just, mitt nya liv börjar på måndag! Jag har nu officiellt inte ätit socker på en vecka (en dricka slank ner, jag är dement, men då å andra sidan så sägs det ju att man blir som man umgås :P ); ska på brux på måndag och köpa kort och kolla vad dom har för grupper; jag och Nathalie ska börja gå ut och gå (ska köpa stegräknare och tävla med dom på jobbe, och att jag då ligger 4-5 dagar efter bryr inte mig så mycket :P); och jag ska allmänt få ordning på mitt liv, köpa pärmar för försäkringar, söka studiebidrag, hålla rent på mitt rum... visst låter det bra? :) Men allvarligt, jag tror det ska gå bra, bara det att jag varit på två kalas på en vecka utan att röra kakorna o tårtorna är en stor personlig bedrift för mig.

Annars är livet ganska tråkigt (Madde till Uppsala, Carro till Göteborg, Stina fortf. Umeå, Johanna  till Wisconsin, Elin i princip Umeå, Natta o Petra i skolan), så då kanske det går ännu bättre. Mitt rum är på gång att bli klart med, var så väldarns effektiv förra helgen men sen så har jag jobbat o varit upptagen hela veckan (har inte ens kunnat klämma in en timme att färga mitt hår som för i övrigt ser för jävligt ut!) men nu blir det nya tag, nu är jag arbetslös! :D Förutom det faktum att jag faktiskt sitter på jobbet nu och skriver det här. Men jag är bara en sketen timvikarie som tävlar med två andra, rutinerade sådana. Men that's life, och har man inte tagit tummen ur vagnen och sökt ett jobb tidigare så får man välan skylla sig själv!
 
Men nu kanske jag ska röra mig så att jag åtminstonde får behålla det jobb jag i alla fall har! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0