Jag tänker att, vad ska det vara bra för?


Ni vet den där reklamen, om att vi är dumma i huvudet som köper vatten på flaska för att Sverige har världens godaste vatten direkt i kranen och sen så kan man ju alltid kolsyra det själv med Wassermaxx eller något annat charmigt namn på någon tillverkare av kolsyremaskiner?? Dom måste ju prata om det norrländska vattnet. För vattnet härnere är ju inte gott. Inte alls. Smakar ägg, klor och begagnat. Begagnat vatten. Eller som om att det är gammalt, legat och simmat runt i en tank riktigt länge in det äntligen får spolas igenom rostiga rör och ut ur min kran och ner i mitt glas. Nej tacka vet jag norrländskt vatten! Och inte Norrland som i norr om Gävle, nej det duger inte, deras vatten smakar för jävligt.. Utan som norr om Sundsvall, Härnösand. Typ. Särskilt underbart det där norrländska vattnet.

Men det värsta av allt är att nu är jag ju van vid den här vätskan som vill kalla sig vatten. Det är som att jämföra med er kaffedrickare, snabbkaffe är inte lika gott som vanligt, riktigt kaffe. Än hur mycket ni försöker övertyga varandra eller er själva. Kommer att bli skönt att komma hem över jul och dricka ordentligt vatten igen, fast sen i januari får jag ju börja om igen, med att dricka den där sörjan..


Sov gott!


4. Jag är stolt för att jag inte blev sugen på kebab idag trots att jag druckit någorlunda mängder av alkohol.
5. Och att jag vågade gå fram och ta kontakt med vad som visade sig vara två riktigt trevliga sörlänningar.


Kommentarer
Postat av: Ida

Men du.. vatten är ganska begagnat :p

2009-10-09 @ 07:38:07
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: Stina

kan ju säga att man måste ännu mera norrut, sov en natt i docksta och där smakade vattnet ruttna ägg :P så gränsen går väll övanför bjästa :P

2009-10-25 @ 20:27:10
URL: http://foolproof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0