Mentalt frustrerad och magen sympatiserar


Vad sägs om att hålla ett tal om varför det borde finnas preventivmedel för män med slutargumentet att det är ju ändå de som vill få till det och det är ju de som inte vill att det ska resultera i en unge? "Varför inte se till att ni sitter med ett säkert kort? Ni vet ju vad de säger, kvinnor skyr inga medel för att få det de vill ha..." Haha, så mycket för den akademiska korrektheten! Nej, men jag ska ha en argumentation på 3 minuter på fredag och jag har inte ens valt ämne än, och det är inte det att jag inte har gjort något (inte den här gången) jag kommer bara inte på något jag känner för, något bra! Har massa brillianta ideér men allt känns så torrt och tråkigt, oinspirerande. Idén kan kännas bra, underbar, till en början men sen när jag föreställer mig själv stå där och prata om det inför gruppen så känns det helt meningslöst. Antingen så känns det som om jag försöker frälsa de redan frälsta eller som om att det är fel målgrupp (varför prata om företags sociala ansvar inför studenter som dels säkerligen redan tänkt på det och dels inte äger ett företag så wtf??) eller som om dom bara kommer att tycka att det är infernaliskt tråkigt. Och det känns som om att läraren ändå kommer att känna på sig att dom inte tycker att det är intressant att lyssna på varför dom inte borde bygga Förbifart Sthlm. Blä blä. Jag vill skjuta på det till nästa vecka så jag koncentrera mig på tentan istället men jag vet inte hur man skulle lägga fram det till henne.. "Öhm, fröken? Jag har inte riktigt hunnit klart och jag undrar om jag kan ta det nästa vecka??" ... Skulle inte tro det. Vill bara att det ska vara over-and-done-with! Kan inte skippa det heller för hon har bara två betygsgrundande moment på den här kursen, talet som gick blä för att jag var så nervös och så nu det här. Som jag inte ens börjat på. När det är 34 timmar kvar. Wunderbar!!!

Ideér hittills:
- Vi tittar för mkt på TV
- Åk tåg
- Det dör många igelkottar i majbrasorna
- Förbifart Sthlm
- Vi kissar ut medicin till fiskarna
- Julen har tappat sin ödmjukhet
- Barnens överstimulans och hemska barnprogram
- Företagens sociala ansvar
- Mediala bilder som formar oss
- Orangutanger, utrotningshotade
- Varför vi borde använda vatten ist. för toapapper
- Fimpar och tuggummin på backen
- Preventivmedel för män

Se, jättebra ideér alltihop egentligen, men... nä. Helt blankt. Ska återgå till det hånande blanka pappret nu. Ser lite fram emot en sömnlös natt faktiskt. Ha.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag gillar den om att vi borde använda vatten ist. f. toapapper! Eller varför inte om varför menskopp är bättre än tampong/binda? :D

2009-10-22 @ 09:07:08
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0